FRIDAY opruster på forandringskommunikation

Konsulenthuset Syntase A/S, som siden 2003 har arbejdet med udrulning af strategier for store danske virksomheder, bliver en del af FRIDAY. Målet er at styrke og udvikle nye forretningsområder inden for kommunikation og eksekvering af forandringer i større organisationer.

Det er nogle af Danmarks mest erfarne forandringsrådgivere, der nu bliver en del af det hurtigt voksende kommunikationshus FRIDAY. Syntase har gennem 15 år hjulpet store danske virksomheder med at accelerere forandringer og gøre komplekse strategier levende for ledere og medarbejdere – ofte med konferencer og lederseminarer som omdrejningspunkt.

”En væsentlig del af FRIDAYs omsætning stammer fra forandringsprojekter. Nu kommer Syntase med yderligere erfaring og nogle nye greb og metoder, der styrker vores profil, når det handler om forandringer i organisationer. Og da forandringskommunikation er et strategisk fokusområde for os, er matchet perfekt,” siger Lars Bo Kirk, adm. direktør i FRIDAY.

Ambitionen er klar: At skabe landets bedste enhed inden for kommunikation og acceleration af forandringer, hvad enten det handler om virksomhedssammenlægninger, turn-arounds, omstruktureringer, IT-og strategi-implementeringer eller komplekse kultur-projekter.

”De fleste virksomheder og organisationer er i konstant forandring. Strategier, der før blev skrevet hver tredje år, ændres nu løbende, og det forventes, at organisationerne bare følger trop. Det hjælper vi beslutningstagere med – nu sammen med masser af erfarne kolleger i FRIDAY”, siger Søren Dolriis fra Syntase.

Søren Dolriis træder pr. 1/9 sammen med Syntase-partner Jan Ørsted ind i partnergruppen i FRIDAY, som blev stiftet i 2014. Bureauet har derefter i alt 10 partnere samt yderligere 15 ansatte. FRIDAY og Syntase har gennem flere år arbejdet tæt sammen om projekter og kunder og kender derfor hinanden særdeles godt.

”Vi arbejder forskelligt, men tænker ens og kan lide hinanden. Vi rådgiver også mange af de samme beslutningstagere og bruger en del af de samme dramaturgiske greb i vores måde at opnå resultater – og præcis derfor tror vi på, at vi kan blive bedre sammen, end vi kunne hver for sig,” siger Lars Bo Kirk.

Yderligere oplysninger, Lars Bo Kirk, adm. direktør, FRIDAY på 40544340.

Jan Ørsted

Søren Dolriis

By |2018-08-24T09:52:48+00:00august 24th, 2018|Nyheder|