Cookie- og Privatlivspolitik2018-09-20T13:08:08+00:00

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK

God rådgivning begynder med tillid, og derfor kan du selvfølgelig regne med, at vi tager din databeskyttelse alvorligt.

Cookies

Dette website gør brug af cookies. Cookies er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende og de indeholder ikke skadelig kode som f.eks. virus.

Formål
Vi bruger cookies fra Google Analytics til statistiske formål for at forbedre brugervenligheden på hjemmesiden. Oplysningerne benytter vi bl.a. til at få viden om, hvor mange besøgende der er, og om brugeradfærd. Vi kan bl.a. se, hvor de besøgende kommer fra, hvilke sider de besøger, og hvor længe de opholder sig på siderne. Det giver os en viden om, hvilke sider der fungerer, og hvilke sider vi bør forbedre.

Levetid
Nogle cookies slettes, så snart du forlader et website, andre varer flere år. De fleste cookies har en levetid på 12-24 måneder. Hver gang du genbesøger vores website, forlænges perioden.

Undgå brug af cookies
Det er muligt at slette eller blokere for cookies, du kan se en vejledning til hvordan det gøres her: http://minecookies.org/cookiehandtering

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du sletter eller blokerer for brugen af cookies, så kan du risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Når du benytter vores website eller på anden måde kontakter os, indsamler og behandler vi en række af sådanne informationer. Det gør vi bl.a. for at gennemføre den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Det kunne f.eks. være ønsket om, at blive ringet op på et bestemt telefonnummer eller at du sender os en uopfordret ansøgning. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller anden retslig forpligtelse.

Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift

Videregivelse af oplysninger
Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og med instruks fra os. De må ikke anvende personoplysningerne til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v., vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til post@fday.dk.

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?
FRIDAY P/S er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

FRIDAY P/S
Bredgade 25F, 5.sal

1260 Kbh K

CVR-nr.: 35635661
Telefon: 40544340

E-mailadresse: post@fday.dk